Groei mediabestedingen Europa blijft achter


Dit blijkt uit onderzoek en analyse van advertentie-uitgaven in 56 markten door media-adviesgroep Initiative.
De verwachting is dat West-Europa zijn positie als tweede advertentieregio in de wereld dit jaar zal moeten afstaan aan Azië. In Nederland is de groei lager dan in West-Europa. Na een herstel van de advertentiebestedingen van 1,3 procent is het vooruitzicht voor 2006 hetzelfde. In 2000 werd 4,94 miljard dollar aan reclame uitgegeven, in 2006 zal dat 4,47 miljard dollar zijn, zo is in Het Financieele Dagblad te lezen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSWereldwijd gaat het beter. In 2005 was er een groei van 5,5 procent (in 2004 7,9 procent). De verwachting is dat de bestedingengroei in 2006 op 5,8 procent zullen uitkomen.
Internet groeit het snelst, met 27 procent. De prognose is dat ondernemingen dit jaar meer zullen uitgeven aan internetreclame (6,1 procent) dan aan buitenreclame (5,9 procent).
(bron: FD)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid