Overslaan en naar de inhoud gaan

Groei mediabestedingen Europa blijft achter

De verwachte groei in mediabestedingen in West-Europa blijft achter bij andere regio's in de wereld. De toename van 3,6 procent voor dit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit onderzoek en analyse van advertentie-uitgaven in 56 markten door media-adviesgroep Initiative.

related partner content for mobile comes here

De verwachting is dat West-Europa zijn positie als tweede advertentieregio in de wereld dit jaar zal moeten afstaan aan Azië. In Nederland is de groei lager dan in West-Europa. Na een herstel van de advertentiebestedingen van 1,3 procent is het vooruitzicht voor 2006 hetzelfde. In 2000 werd 4,94 miljard dollar aan reclame uitgegeven, in 2006 zal dat 4,47 miljard dollar zijn, zo is in Het Financieele Dagblad te lezen.

Wereldwijd gaat het beter. In 2005 was er een groei van 5,5 procent (in 2004 7,9 procent). De verwachting is dat de bestedingengroei in 2006 op 5,8 procent zullen uitkomen.

Internet groeit het snelst, met 27 procent. De prognose is dat ondernemingen dit jaar meer zullen uitgeven aan internetreclame (6,1 procent) dan aan buitenreclame (5,9 procent).

(bron: FD)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in