Overslaan en naar de inhoud gaan

Thema werkt langer door

Aan het lange termijneffect van multimediale campagnes wordt zelden aandacht besteed. Toch is het wel degelijk relevant om te zoeken naar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Multimediaal adverteren is een kwestie van goed mengen. De verschillende onderdelen van de campagne moeten elkaar aanvullen en liefst versterken. En als het even kan moet die synergie zich niet alleen op korte, maar ook op langere termijn voordoen. Want een adverteerder die serieus aan zijn merk bouwt, hanteert een horizon die verder reikt dan volgende maand. Het roept vanzelf de vraag op welke combinatie het beste werkt.

related partner content for mobile comes here

Een vergelijking tussen de campagnes voor twee Amerikaanse ruimtewagens, de Ford Explorer en de Jeep Grand Cherokee, laat zien dat de koppeling van themareclame op tv en tijdschriftreclame op de langere duur het beste scoort. Actiegerichte spotjes op tv daarentegen dragen weinig bij aan het langetermijneffect en leveren niet of nauwelijks synergie op met andere vormen van reclame. Geen bijster verrassende uitkomst, maar het kan voor adverteerders die twijfelen over actie- of themareclame wel net de doorslag geven om toch maar voor het laatste te kiezen.

Bron: Journal of Advertising Research. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in