Thema werkt langer door
Multimediaal adverteren is een kwestie van goed mengen. De verschillende onderdelen van de campagne moeten elkaar aanvullen en liefst versterken. En als het even kan moet die synergie zich niet alleen op korte, maar ook op langere termijn voordoen. Want een adverteerder die serieus aan zijn merk bouwt, hanteert een horizon die verder reikt dan volgende maand. Het roept vanzelf de vraag op welke combinatie het beste werkt.
Een vergelijking tussen de campagnes voor twee Amerikaanse ruimtewagens, de Ford Explorer en de Jeep Grand Cherokee, laat zien dat de koppeling van themareclame op tv en tijdschriftreclame op de langere duur het beste scoort. Actiegerichte spotjes op tv daarentegen dragen weinig bij aan het langetermijneffect en leveren niet of nauwelijks synergie op met andere vormen van reclame. Geen bijster verrassende uitkomst, maar het kan voor adverteerders die twijfelen over actie- of themareclame wel net de doorslag geven om toch maar voor het laatste te kiezen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaBron: Journal of Advertising Research. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws. Meer weten?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid