Overslaan en naar de inhoud gaan

Red Energy geen inbreuk op merkrecht Red Bull

De Red Energy-snoepjes van fabrikant Procter & Gamble maken geen inbreuk op het merkrecht van Red Bull.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo oordeelde de voorzieningenrechter in Utrecht vandaag in een kort geding dat de energiedrankenfabrikant had aangespannen. De rechter vond dat Procter & Gamble geen merkinbreuk maakt, omdat het gaat om verschillende producten en verschillende namen, die beide op een andere manier worden weergegeven.

related partner content for mobile comes here

Red Bull had aangevoerd dat consumenten de snoepjes zullen associëren met het energiedrankje door het gebruik van het woord Red. De rechter bleek het niet met Red Bull eens dat dit woord bepalend is (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in