Overslaan en naar de inhoud gaan

Het merk moet evolueren

Een succesvolle marketingstrategie kan niet zonder radicale merkevolutie, stelt de Australische marketingprofessor Bill Merrilees. Hij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Merrilees is ervan overtuigd dat elke core brand van tijd tot tijd nieuw leven moet worden ingeblazen, en een radicale evolutie van het merk is daarvoor volgens hem de beste aanpak. Die bestaat uit drie fasen:

related partner content for mobile comes here
  • brand vision: op basis van intuïtie en nieuw kwalitatief onderzoek een visie ontwikkelen over wat de klant drijft en wat hij wil (en dat betekent werken met echte, bestaande klanten!).
  • brand orientation: ervoor zorgen dat de nieuwe visie op het merk wordt gedeeld door alle belanghebbenden: het management, het reclamebureau, de dealers, de werknemers, enzovoort.
  • brand strategy implementation: de lancering van het vernieuwde merk of product via integrale marketingcommunicatie, waarbij het er opnieuw om draait dat echte consumenten ervaring opdoen met echte producten die aansluiten op hun werkelijke behoeften; de reclamecampagne speelt hierin een cruciale rol. Bron: Journal of Advertising Research. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in