Het merk moet evolueren
Een succesvolle marketingstrategie kan niet zonder radicale merkevolutie, stelt de Australische marketingprofessor Bill Merrilees. Hij…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Merrilees is ervan overtuigd dat elke core brand van tijd tot tijd nieuw leven moet worden ingeblazen, en een radicale evolutie van het merk is daarvoor volgens hem de beste aanpak. Die bestaat uit drie fasen:
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
- brand vision: op basis van intuïtie en nieuw kwalitatief onderzoek een visie ontwikkelen over wat de klant drijft en wat hij wil (en dat betekent werken met echte, bestaande klanten!).
- brand orientation: ervoor zorgen dat de nieuwe visie op het merk wordt gedeeld door alle belanghebbenden: het management, het reclamebureau, de dealers, de werknemers, enzovoort.
- brand strategy implementation: de lancering van het vernieuwde merk of product via integrale marketingcommunicatie, waarbij het er opnieuw om draait dat echte consumenten ervaring opdoen met echte producten die aansluiten op hun werkelijke behoeften; de reclamecampagne speelt hierin een cruciale rol. Bron: Journal of Advertising Research. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws. Meer weten?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid