Wireless omgeving stimuleert thuiswinkelen


Verschillende resultaten uit het onderzoek hebben belangrijke gevolgen voor advertentiecampagnes en beslissingen van marketeers, aldus de onderzoekers.
- Een wireless omgeving stimuleert thuiswinkelen.
47 procent van de respondenten, die hoofdzakelijk een WiFi-laptop gebruikt, zegt veel vaker online te winkelen wanneer ze over een laptop en een draadloze toegang thuis beschikken. Toegang tot internet vanuit elke kamer in huis biedt meer gelegenheid voor het doen van impulsaankopen en om online te browsen in een relaxte omgeving. Voor marketeers betekent dit dat zich nieuwe mogelijkheden voordoen om gebruikers online aan zich te binden en dat de integratie tussen online en offline nog crucialer wordt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
- Een upgrade naar een draadloze omgeving stelt consumenten in staat op elk gewenst moment internet te gebruiken en te integreren met andere media.
De nieuw verworven online vrijheid biedt meer mogelijkheden voor ‘multi-tasking’ en versterkt het gebruik van internet met andere media. Dit geldt met name voor tv. Eenenvijftig procent van de breedbandinternetgebruikers met WiFi-laptops zegt veel tijd online door te brengen terwijl televisie wordt gekeken.
- WiFi-gebruikers ontwikkelen een sterke emotionele binding met hun apparatuur.
WiFi-laptopgebruikers uit het onderzoek gaven hun laptops een naam, spraken bezitterig over hun mobiele telefoon en ontwikkelden een sterke emotionele binding met hun draadloze apparatuur, die afweek van de relatie met andere media zoals tv. Eenenzestig procent van de respondenten, van wie de WiFi-laptop voorziet in deprimaire toegang tot internet, ziet hun computer thuis als ‘bondgenoot en goede vriend.’
- Onlinemarketeers moeten relevante en creatieve advertenties ontwikkelen inlijn met de verwachtingen van de consument.
Breedband consumenten willen en verwachten dat online advertenties creatiever worden en uit relevante context bestaan. De helft van de breedband gebruikers noemde ‘maak het meer entertaining en grappig’ als één van de twee belangrijkste manieren om het adverteren op internet te verbeteren.
Uit de studie komt verder naar voren dat internet invloed heeft op sociale relaties en verbintenissen. Ongeveer 74 procent van de respondenten stemt ermee in dat internet hen helpt zich dichter bij hun familie en vrienden te voelen. Wereldwijd gezien zegt één op de vier respondenten door internet politiek actiever te zijn geworden en meer dan helft is door internet actiever bezig met zijn persoonlijke interesses en in organisaties.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid