Overslaan en naar de inhoud gaan

Welvarende Chinezen werken om te leven

Chinezen leven niet om te werken. China is natuurlijk nog steeds de groeimarkt bij uitstek, maar westerse bedrijven hebben last van dit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gallup deed recent onderzoek naar de Chinese consument. Willen alle Chinesen hard werken en zo snel mogelijk rijk worden? Zou je denken, maar dat geldt voor hooguit de helft. Het meer welvarende deel van de Chinezen zit al helemaal bovenin de behoeftenpyramide van Maslow, en kijkt niet meer naar materieel geneuzel. De ambitie om keihard te werken en alles te doen voor de werkgever, neemt ook af.

related partner content for mobile comes here

Consumenten kijken niet alleen meer naar functionele aspecten van bijvoorbeeld apparaten, maar ook steeds meer naar de buitenkant; dat verklaart het succes van Nokia dat meer aandacht besteedt aan het design van zijn mobieltjes dan Motorola en Ericsson. Een andere misvatting is dat Chinezen nu flink kunnen uitgeven; dat geldt voor een groeiend deel, maar veel Chinezen zijn nog steeds straatarm, met name op het platteland.

Bron: Harvard Business Review

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in