Welvarende Chinezen werken om te leven


Gallup deed recent onderzoek naar de Chinese consument. Willen alle Chinesen hard werken en zo snel mogelijk rijk worden? Zou je denken, maar dat geldt voor hooguit de helft. Het meer welvarende deel van de Chinezen zit al helemaal bovenin de behoeftenpyramide van Maslow, en kijkt niet meer naar materieel geneuzel. De ambitie om keihard te werken en alles te doen voor de werkgever, neemt ook af.
Consumenten kijken niet alleen meer naar functionele aspecten van bijvoorbeeld apparaten, maar ook steeds meer naar de buitenkant; dat verklaart het succes van Nokia dat meer aandacht besteedt aan het design van zijn mobieltjes dan Motorola en Ericsson. Een andere misvatting is dat Chinezen nu flink kunnen uitgeven; dat geldt voor een groeiend deel, maar veel Chinezen zijn nog steeds straatarm, met name op het platteland.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Harvard Business Review
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid