Overslaan en naar de inhoud gaan

Magere belangstelling commercie voor WK

De belangstelling van adverteerders voor de reclameblokken tijdens het WK voetbal is nog niet erg groot. Dat melden volgens Adformatie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De lezersenquete op Commlog's halfzus Moblog gaat ook over het inhaken op oranje. De vraag luidt of inhaken dom en niet-creatief is of dat het 'nog steeds' werkt. Die laatste stelling had donderdagavond nog de meeste steun (62 pct of 58 stemmen), maar anti-inhakers blijken in ruime mate aanwezig.

related partner content for mobile comes here

Rob Koghee, marketeer bij IDG en voorheen werkzaam als marketeer bij Voetbal International, somt het dilemma als volgt op op Molblog: 'Volgens mij speelt hier de wet van de grote getallen. Als 85% van het land 'into Oranje' is, ben je wel gek als marketeer om daar niet op in te spelen. En nee origineel ben je niet, maar moet dat? Uiteindelijk willen we allemaal toch maar één ding: leads genereren, verkopen etc. Voor onderscheidende merkpositionering zijn er weer andere momenten.' Koghee vraag zich wel af wat het allemaal oplevert. 'Onderzoek toont aan dat Nationale-Nederlanden jarenlang nummer 1 stond op het gebied van sponsorbekendheid, daar waar het NL XI-tal / Oranje betrof. De vraag, die interessanter is of ze dat na al die jaren en al die budgetten hebben weten te kapitaliseren.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in