Tom Cruise herpositioneren


Paramount Pictures staat volgens Wall Street Journal voor een problematische marketingcampagne van Mission: Impossible III". De placenta etende hoofdrolspeler Tom Cruise ligt niet goed meer bij vrouwen.
De film gaat vrijdag in première in de bioscopen nadat afgelopen woensdag in Parijs de officiële première plaatsvond.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSZijn steeds openlijker propaganda voor de verwerpelijke Scientology Church (zie Karin Spaink) deed hem al geen goed. De uitingen tegen antidepressiva en psychiatrie en zijn recent 'grap' over het eten van de moederkoek bij de geboorte van het kind met Katie Holmes hebben verder afbreuk gedaan aan zijn imago.
Een studie van Marketing Evaluations toonde recent aan dat de populariteit van Cruise op een dieptepunt was beland. En dat terwijl Paramount net een nieuwe directie heeft die het bedrijf uit het slop moet halen. Maar geen nood, uiteindelijk verdringt het sexy uiterlijk gewoon de opvattingen over mijnheers vreemde fratsen.
De krachtige extra campagne is vooral gericht op vrouwen. En met succes. Het percentage vrouwen dat de film absoluut niet wilde zien daalde van 20 naar 15 procent afgelopen week. Het percentage vrouwen (boven 25) dat de film wel wilde zien steeg van 31 naar 38 procent. Dat was mede te danken aan het feit dat Cruise als een razende over de wereld reist om zijn kop zo veel mogelijk in het openbaar te laten zien. Dat werkt. Tienduizenden vrouwen draafden op in onder meer Rome. En MTV en Yahoo zijn ingezet als marketingpartners, geen gek koppel.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid