Overslaan en naar de inhoud gaan

Voedingscentrum verklaart herkomst karbonade

‘Van varken tot karbonade’ heet de nieuwe campagne waarmee het Voedingscentrum de consument wil stimuleren na te denken over de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een meerderheid van de consumenten (58%) is bereid om meer te betalen voor haar stukje vlees als zij weet dat het dier een beter leven heeft gehad. Dit blijkt uit onderzoek van Netpanel onder ruim 600 respondenten, in opdracht van het Voedingscentrum.
Het prijsverschil tussen diervriendelijk scharrelvlees en biologisch vlees en vlees uit de massaproductie, is vaak groot. Er wordt wel geëxperimenteerd met goedkoper biologisch vlees, maar vooralsnog is diervriendelijk vlees veelal bijna twee keer zo duur als regulier geproduceerd vlees. Consumenten weten niet hoe dat grote prijsverschil tot stand komt. De nieuwe campagne van het Voedingscentrum moet meer inzicht geven in de herkomst en productie van ons eten, en daarmee ook in de redenen waarom het ene karbonaatje zo veel kost dan het andere. Door de campagne moet de consument meer na gaan denken over de verschillende keuzes die mogelijk zijn bij vlees.

related partner content for mobile comes here

De campagne wordt gevoerd via een tv-spot over de productieketen van varkensvlees en de van het Voedingscentrum, waaraan campagne-pagina’s voor jongeren, volwassen en docenten zijn toegevoegd. Via de website kunnen mensen deelnemen aan een varkens-quiz en jongeren kunnen de game Pigman spelen. De jongere doelgroep wordt daarnaast met een lespakket en het tijdschrift Voer! gestimuleerd en geprikkeld om bewuster te kijken naar hun voedsel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in