Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola wil veranderen

Coca-Cola start deze week in Nederland een nieuwe corporate campagne, gericht op consumenten. Het bedrijf wil hiermee een directe dialoog…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne vertelt over Coca-Cola's beleid, de activiteiten die het bedrijf onderneemt en vraagt consumenten hun mening hierover met het bedrijf te delen.

related partner content for mobile comes here

General manager Coca-Cola Nederland, Simon McDowell zegt dat het voor het eerst is dat Coca-Cola in een campagne niet over haar merken praat, maar over de manier waarop het bedrijf haar maatschappelijke verantwoordelijkheid neemt. ‘De afgelopen jaren heeft Coca-Cola haar Fit for the Future-beleid in Nederland met name met overheden, maatschappelijke organisaties en andere belanghebbenden gedeeld. Met deze campagne zijn we nu ook in staat onze betrokkenheid en initiatieven direct te delen met de consument’, aldus de general manager.

Fit for the Future
Het Fit For the Future-beleid van Coca-Cola is gebaseerd op 4 pijlers:
· Keuze: Het assortiment is de afgelopen jaren uitgebreid met meer lightdranken, vruchtendranken en water.
· Informatie: Het bedrijf biedt voedingswaarde-informatie zodat consumenten een bewuste keuze kunnen maken. Zo kunnen consumenten op de verpakkingen duidelijk zien hoeveel calorieën er in een blikje of flesje zitten.
· Actieve Leefstijl: Vier jaar geleden hebben NOC*NSF en Coca-Cola Mission Olympic opgezet, een sportprogramma voor de schooljeugd.
· Verantwoorde marketing en verkoop: Coca-Cola hanteert een verantwoord marketingbeleid, bijvoorbeeld: geen aanwezigheid op basisscholen en geen reclame gericht op kinderen onder de 12 jaar.

De campagne rond voeding & beweging verscheen in februari voor het eerst in de Verenigde Staten en wordt het komende jaar verder uitgerold. Als een van de eerste landen in Europa zal de campagne in Nederland te zien zijn in onder meer landelijke dagbladen, magazines en via . De campagneperiode start op maandag 29 mei 2006 en loopt door tot en met juli dit jaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in