Overslaan en naar de inhoud gaan

Friesche Vlag grootste in supermarkt

Friesche Vlag is het grootste merk geworden in de supermarkt. De jaaromzet van de producten van dit bedrijf bedroegen over 2001 bijna 258…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit gegevens van Foodmagazine dat de grootste omzetmakers in 88 procent van de supermarkten peilt en jaarlijks een tophonderd samenstelt. Friesche Vlag won maar nipt van Campina, dankzij de inlijving van Domo en eerder van Coberco. Als Campina de toetjesdivisie Mona zou laten meetellen, laat het Friesche Vlag weer dik achter zich. Maar Mona is gescheiden van de merkenconcentratie in Campina.

related partner content for mobile comes here

De omzetstijging bij de zuivelreuzen - ook die van Campina klom omhoog - is voor een deel te verklaren uit de gestegen melkprijs. Ook worden de producten luxer en duurder.
De omzet van Douwe Egberts daalde ondanks het succes van Senseo Crema. De omzet van alle koffie ging omlaag en de consument kocht meer dure koffie, zoals bijvoorbeeld oploskoffie. Daarin is vooral concurrent Nescafé sterk. De toptien wordt compleet gemaakt met Marlboro, de chips van Lay's, Coca-Cola, Unox, Heineken, Mona en Honig. Grootste dalers tussen de honderd merken waren CSM, Dreft, Gouda's Glorie, Huggies en de koffie van Kanis & Gunnink. Snelste stijgers zijn Roosvicee, de bakproducten van Dr Oetker, het ijs van Hertog, Nivea en Sorbo.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in