Overslaan en naar de inhoud gaan

HMG wil dat SBS stopt met Wielklem United

HMG eist vandaag in kort geding dat SBS stopt met het programma Wielklem Unlimited.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

HMG vindt de naam van het programma te veel lijken op Wielklem en

related partner content for mobile comes here

Co van Yorin.

Beide programma's zijn zogeheten docusoaps over de parkeerpolitie. Wielklem

en Co volgt de parkeerpolitie in diverse steden in Nederland. Yorin zendt

het programma sinds 1999 uit en begint binnenkort aan een nieuwe reeks.

Wielklem Unlimited is een programma dat SBS heeft overgenomen van de Britse

BBC en op maandag laat zien. De naam van het Yorin-programma is eigendom van

Endemol. HMG zendt het programma met een merklicentie uit. SBS vecht aan dat

Endemol en Yorin het woord wielklem als merknaam claimen. Volgens een

woordvoerder is hun titel simpel een vertaling van de oorspronkelijk Engelse

aanhef (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in