Overslaan en naar de inhoud gaan

E-mailcampagne tegen voetbalbond

De Landelijke India Werkgroep (LIW), de FNV en de Schone Kleren Kampagne (SKK) gaan onder het motto 'Scoor tegen onrecht', vandaag van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne, die 100 dagen voor het begin van het WK Voetbal 2002 in Japan en Korea van start gaat, richt zich op de productie van sportartikelen zonder schending van arbeidsrechten en zonder kinderarbeid. De e-mailcampagne sluit aan bij een internationale campagne van de Global March Against Child Labour. De Nederlandse organisaties en Global March vinden dat de Fifa en de fabrikanten van sportartikelen voor de start van het WK voetbal aan moeten tonen dat ze hun beloftes nakomen: goede arbeidsomstandigheden voor volwassenen en geen kinderarbeid. De productie van sportartikelen en sportkleding is nu nog vaak synoniem met schending van arbeidsrechten. De FIFA heeft in de contracten met de producenten die haar logo gebruiken bepalingen opgenomen over het respecteren van rechten van werknemers, maar leeft deze niet na, zeggen de organisaties. Zo worden in India en Pakistan nog voetballen gemaakt door kinderen. Tot nu toe weigert de Fifa te reageren op verzoeken om naleving van de bepalingen, aldus de betrokkenen.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in