Overslaan en naar de inhoud gaan

Filedieren in de regio Rotterdam worden de auto uit gelokt

‘Een uurtje later beginnen? Maar dan mis ik de file’
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op billboards en abri’s in Rotterdam en omgeving duikt deze dagen het Filedier weer op met zijn typische tegendraadse teksten: ‘Fietsen? En me zeker zeiknat laten regenen’ en ‘Fietsen? Mij te gezond.’
Het Rotterdamse reclamebureau BVH Identity Driven Advertising ontwikkelde deze nieuwe uitingen in de Filedier-campagne. Opdrachtgever is De Verkeersonderneming, met als doel het aantal auto’s in de file in en rond Rotterdam structureel te verminderen.
Sociale norm verschuiven
De campagne werkt aan het verschuiven van de sociale norm. De norm is dat we in de auto stappen wanneer we dat willen. De auto geeft mensen een gevoel van vrijheid, flexibiliteit, onafhankelijkheid. Deze campagne moet mensen om precies dezelfde redenen een zetje geven om de ingesleten automatismen in het reisgedrag en gebruik van de auto te doorbreken.
Jeroen Kaal, ceo van BVH: ‘Tot nu toe was de campagne gericht op agendasetting en bewustwording. Met deze nieuwe uitingen willen we ook een alternatief, de fiets, onder aandacht brengen.’

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in