Overslaan en naar de inhoud gaan

Duyvendak goede injectie voor het merk Groenlinks?

Guido David van Positioneringsgroep schreef ons het volgende over de Duyvendak-affaire:
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nova, BNR nieuwsradio, Volkskrant. Alle media landen tegelijk op 't Duyvendak.

related partner content for mobile comes here

Algemene strekking: GroenLinks leidt grote imagoschade.

Maar is dat wel zo?

Het huidige GroenLinks is voor veel kiezers toch een beetje een grijze, onherkenbare en brave partij geworden.

In principe inwisselbaar voor de PvdA.
Het oorspronkelijke rebelse karakter van het merk Groenlinks is er wel een beetje uitgesleten.

En daarmee ook de aantrekkingskracht voor de echt progressieve geesten. Het doorbreken van de conventies wordt nu overgelaten aan de protestpartijen PVV en SP.

Zonde, want GroenLinks heeft ontegenzeggelijk meer diepgang.

Jongeren staan ook open voor een ander kritisch geluid. Tegendraads, non-conventioneel maar wel met inhoud. Het succes van het rebelse BNN, dat niet zelden de grenzen op zoekt, laat dat maar eens te meer zien.

Het merk GroenLinks zou de Duyvendak kaart goed moeten uitspelen. Het kan een frisse impuls zijn voor het wat ingekakte merkverhaal. Dus ja we zijn rebels, maar wel op een moderne manier.

En open. We schamen ons niet voor het verleden. We strijden voor onze ideologie en het rebelse zit nog altijd in ons bloed. We zijn alleen wat volwassener geworden. C'est ca.

Guido David,
Merkstrateeg Positioneringsgroep

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in