Overslaan en naar de inhoud gaan

Interactief campagnemanagement

Hoe voer je een effectieve interactieve marketingcampagne?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een onderzoek onder negentien Nederlandse bedrijven bracht de volgende succesfactoren aan het licht:

related partner content for mobile comes here
  • Kies voor relatief kleine doelgroepen met specifieke behoeften die aansluiten bij je aanbod.
  • Test op welke consumenten je je met je product moet richten.
  • Kies voor een stapsgewijze (AIDA)-campagne, niet voor een eenmalig aanbod aan de consument.
  • Differentieer: benader potentiële klanten met verschillende aanbiedingen en via verschillende kanalen.

De belangrijkste valkuilen: een gebrek aan systematische kennis (database!), te weinig flexibiliteit, tekortschietende managementvaardigheden (analytische en statistische kennis) en de eeuwige clash tussen marketing en sales. Over het algemeen zijn interactieve campagnes het geschiktst voor salesdoeleinden.

Bron: Marketing Management

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in