Overslaan en naar de inhoud gaan

Winst Time Warner hoger dan verwacht

Time Warner, ‘s werelds grootste mediaconcern, heeft in het tweede kwartaal een nettowinst van 792 miljoen dollar gerealiseerd. Dat is 26…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De omzet steeg met 5 procent tot 11,6 miljard dollar, zo maakte het bedrijf woensdag bekend.
De winst van het moederbedrijf van onder meer nieuwszender CNN, betaalkanaal HBO, filmstudio Warner Brothers en het tijdschrift Time Magazine werd gedrukt door tegenvallende resultaten bij internetprovider AOL.

related partner content for mobile comes here

Film en televisie brachten Time Warner meer op dan een jaar geleden. Door het succes van ‘Sex and the City’ nam de winst van de filmdivisie in het tweede kwartaal met 16 procent toe tot 94 miljoen dollar. De televisiezenders boekten met 749 miljoen dollar 18 procent meer winst. Time Warner maakte verder bekend AOL begin 2009 te gaan opsplitsen in een providerdienst en een onderneming die internetadvertenties verkoopt. Volgens ingewijden is het mediaconcern in gesprek met Yahoo! en Microsoft over de verkoop van zijn internetonderdelen. De opsplitsing van AOL zou een verkoop of fusie kunnen vergemakkelijken. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in