Kan Coca-Cola levens redden?
Coca-Cola had er zelf nooit aan gedacht, maar ontwikkelingswerker Simon Berry wel. Hoe kan het zijn dat men in staat is Coca-Cola over de hele wereld te distribueren, maar dat een goede verspreiding van medicijnen, en vooral zouttabletten om uitdroging tegen te gaan, niet lukt?
Zou het niet geweldig zijn als medicijnen via het distributiesysteem van Coca-Cola in de Derde Wereld verspreid kunnen worden, dacht Berry.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBerry liep al langere tijd met het idee rond, maar had geen idee hoe hij zoiets van de grond zou kunnen krijgen. Hij schrijft op zijn blog dat hij tot voor kort niet in staat was een grote groep mensen te bereiken. Dat veranderde met 'web 2.0'. 'Iemand kan nu een idee ontwikkelen en heel makkelijk mensen erom heen verzamelen', aldus de ontwikkelingswerker. En de juiste aandacht genereren. Berry startte op 18 mei dit jaar Facebook een groep.
Het aantal 'leden'van deze groep groeide snel en vandaag zijn er 3.947 Facebookers die zich hebben aangemeld voor de groep.
Het resultaat? Berry werd uitgenodigd om naar het Europese Coca-Cola-hoofdkantoor in Brussel te komen en samen met Coca-Cola te gaan bekijken hoe het idee kan worden uitgewerkt.
Sinds 5 augustus is er een speciale site in het leven geroepen, ColaLife.org waar de geïnteresseerde de vorderingen kan bijhouden.
'ColaLife is a campaign to try and leverage the distribution muscle of a multi-national corporate institution to provide life saving medicines to children in developing countries.'
Ik ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen. En ik vraag me af of Coca-Cola hier zelf echt nooit aan gedacht heeft, want dit is wellicht een van de beste vormen van maatschappelijk verantwoord ondernemen.
BrandRepublic heeft er een informatief stukje over geschreven.
(Via Osocio)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid