Overslaan en naar de inhoud gaan

Kan Coca-Cola levens redden?

Coca-Cola had er zelf nooit aan gedacht, maar ontwikkelingswerker Simon Berry wel. Hoe kan het zijn dat men in staat is Coca-Cola over de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

had er zelf nooit aan gedacht, maar ontwikkelingswerker Simon Berry wel. Hoe kan het zijn dat men in staat is Coca-Cola over de hele wereld te distribueren, maar dat een goede verspreiding van medicijnen, en vooral zouttabletten om uitdroging tegen te gaan, niet lukt?

related partner content for mobile comes here

Zou het niet geweldig zijn als medicijnen via het distributiesysteem van Coca-Cola in de Derde Wereld verspreid kunnen worden, dacht Berry.

Berry liep al langere tijd met het idee rond, maar had geen idee hoe hij zoiets van de grond zou kunnen krijgen. Hij schrijft op zijn dat hij tot voor kort niet in staat was een grote groep mensen te bereiken. Dat veranderde met 'web 2.0'. 'Iemand kan nu een idee ontwikkelen en heel makkelijk mensen erom heen verzamelen', aldus de ontwikkelingswerker. En de juiste aandacht genereren. Berry startte op 18 mei dit jaar Facebook een .

Het aantal 'leden'van deze groep groeide snel en vandaag zijn er 3.947 Facebookers die zich hebben aangemeld voor de groep.

Het resultaat? Berry werd uitgenodigd om naar het Europese Coca-Cola-hoofdkantoor in Brussel te komen en samen met Coca-Cola te gaan bekijken hoe het idee kan worden uitgewerkt.

Sinds 5 augustus is er een speciale site in het leven geroepen, waar de geïnteresseerde de vorderingen kan bijhouden.

'ColaLife is a campaign to try and leverage the distribution muscle of a multi-national corporate institution to provide life saving medicines to children in developing countries.'

Ik ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen. En ik vraag me af of Coca-Cola hier zelf echt nooit aan gedacht heeft, want dit is wellicht een van de beste vormen van maatschappelijk verantwoord ondernemen.

BrandRepublic heeft er een over geschreven.

(Via )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in