Overslaan en naar de inhoud gaan

Populaire nieuwe media: First mover advantage?

Het zijn drukke tijden op het internet, elke dag worden we attent gemaakt op een nieuw sociaal netwerk of een nieuwe sociale tool. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het zijn drukke tijden op het internet, elke dag worden we attent gemaakt op een nieuw sociaal netwerk of een nieuwe sociale tool. De ontwikkelingen bijhouden, kost en waarschijnlijk ook collega-bloggers handenvol tijd, de doorsnee internetgebruiker zit echter al jaren vastgeroest bij dezelfde nieuwe media. In Nederland kunnen we al tijden niet om , en heen, terwijl na de opkomst van deze netwerken veel nieuwe start-ups op hetzelfde vlak zijn gelanceerd. We houden aan deze "oude garde" vast en zijn loyaal, loyaler dan menigeen offline is.

related partner content for mobile comes here

Hoewel ik veel nieuwe media aan een test onderwerp maak ik me ook schuldig aan wat ik hierboven beschrijf. Offline pas ik mijn gedrag vaker aan als iets: mooier, lekkerder of kwalitatief beter is, waarom dan online niet?

Het kan volgens mij niet anders dan dat het online een grotere rol speelt. Ik heb genoeg alternatieven voor Hyves gezien, waarvan een aantal internationaal (, , ) en een aantal nationaal (, ). Ook voor LinkedIn (, ) en Twitter () zijn goede, of betere alternatieven op het internet.

Nou zijn er in het verleden wel wat verschuivingen tussen LinkedIn en Xing geweest, maar ook hier lijkt men voorlopig gesetteld te zijn. Voor het overige vindt men het te ingewikkeld, of is men te lui om het hele netwerk naar een nieuwe dienst over te brengen. Dit versterkt alleen nog maar die andere grote reden, namelijk dat niemand naar een nieuwe dienst wil overstappen, tenzij het complete vriendennetwerk dat ook doet. Het first mover advantage zorgt er online dus voor dat het verschil tussen populair of niet "slechts" een massale verschuiving naar een ander netwerk is?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in