Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument koopt veel kleding en schoenen

Consumenten hebben in mei fors meer geld uitgegeven aan kleding en schoenen dan een jaar eerder.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) waren kleding en schoenen vooral door het mooie weer in mei 'zeer gewild'. De uitgaven nemen toe, terwijl op hetzelfde moment het vertrouwen van consumenten in de economie afneemt. Opvallend volgens het CBS, want meestal gaan de uitgaven en het vertrouwen gelijk op.

related partner content for mobile comes here

Consumenten besteedden in mei in totaal 6,7 procent meer aan duurzame goederen dan vorig jaar. Het gaat hierbij zowel om de aankoop van kleding en schoenen als van wasmachines, televisies en computers. De toename van de aankoop van tv's kan volgens het CBS te maken hebben met het in mei uitgekeerde vakantiegeld en het EK-voetbal.

De totale uitgaven van Nederlandse huishoudens stegen op jaarbasis in mei met 2,6 procent. Dat is vrijwel gelijk aan de toename in april. De cijfers zijn gecorrigeerd voor koopdagen en voor inflatie, aldus het CBS. Zonder correcties is de stijging in mei 3,7. In april was dat 3,6 procent (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in