Overslaan en naar de inhoud gaan

CBS doet symbolisch bod

CBS Outdoor heeft in een tender voor het reclamecontract van de gemeente Den Bosch een symbolisch bod van nul euro ingeleverd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tot vrijdagmiddag 14.00 uur konden alle exploitanten van buitenreclame meedoen aan een tender voor het reclamecontract van deze gemeente. Met het symbolisch bedrag van 0 euro wil CBS Outdoor de trend aankaarten dat in tenders te veel de nadruk is komen te liggen op de financiële bijdrage voor de gemeente. Hierdoor wordt de afdracht steeds verder opgedreven, wat ten koste gaat van investeringen in de kwaliteit van het bushokjesmeubilair. CBS Outdoor vindt dit een onaanvaardbare ontwikkeling.

related partner content for mobile comes here

Een buitenreclametender bestaat uit een combinatie van een financiële bijdrage voor de gemeente (de afdracht) en een kwaliteitselement. Zo moet het meubilair bijdragen aan milieu, duurzaamheid, veiligheid en stadsaanzicht. Door het opdrijven van de afdracht blijft er volgens CBS Outdoor onvoldoende voor de kwalitatieve aspecten. “We willen graag een signaal afgeven over een tendens in onze branche waar we niet blij mee zijn”, aldus Raimon Gort, algemeen directeur van CBS Outdoor.

CBS Outdoor bestrijdt niet het belang van afdrachten. "Wij betalen dan ook aan bijna al onze contractanten vergoedingen, die soms vrij substantieel zijn.” Met de tender in Den Bosch heeft CBS echter een signaal willen afgeven. "Wij kunnen ons niet vinden in de huidige aanbestedingsontwikkelingen die met name prijsopdrijvend zijn en niet kwaliteitsopdrijvend."

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in