Overslaan en naar de inhoud gaan

Model ontwikkeld voor online buzz

Onderzoeksbureau Initial Concept en Buzzcapture hebben een model ontwikkeld dat de waarde vaststelt van de online buzz over bedrijven en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het waardebepalingmodel neemt als basis het bereik en de kosten van een online reclamecampagne. Met een impactfactor wordt de uiteindelijke waarde vastgesteld. Deze impactfactor is geverifieerd in een marktonderzoekproject onder consumenten.

related partner content for mobile comes here

Alex van Leeuwen (): 'Behalve het monitoren en analyseren van Word of Mouth rondom merken en bedrijven wilden we ook een prijskaartje kunnen hangen aan expressies in blogs en fora. Dat is mogelijk geworden door de samenwerking met Initial Concept. Wat is de positieve buzz die Apple genereert met de iPhone eigenlijk waard? Of wat "kost" een bedrijf een serie negatieve uitingen op een gezaghebbend blog? We willen bedrijven een handvat bieden om weloverwogen investeringen in reputatiemanagement te kunnen doen. Door inzicht in ROI te bieden, wordt het makkelijker voor bedrijven om strategische beslissingen te nemen op dit gebied.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in