Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit is hoe Oreo de harten wint van cookie liefhebbers

Dankzij inzet op sociale kanalen ontpopt koekjesmerk zich tot creatieve smaakmaker onder millennials
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook dit jaar heeft de sympathieke koekjesbakker alweer verschillende keren van zich laten horen. Zo is er een nieuw koekje met &;marsmallow smaak&; geïntroduceerd (Oreo S’mores), waarbij in de promotie een hoofdrol is weggelegd voor een harig wezentje. De campagne is gericht op millennials en is te vinden op Facebook, Twitter, Tumblr en Instagram.

related partner content for mobile comes here

Daar ontpopt het wezentje zich als ware vriend van het bos. Zijn boodschap is: stook geen vuur (voor marshmallows), maar beleef plezier aan Oreo S’mores. Hieronder twee van de animaties, met daaronder een paar recente Oreo Instagram ads die met enige fantasie raakvlakken hebben met het campagnethema (golf, natuur en water).





De Instagram campagne is overigens veel breder. Hieronder enkele van de overige Instagram uitingen.



Smaakmaker
Dankzij haar inzet op een breed scala van sociale kanalen, ontpopt Oreo zich steeds meer als creatieve smaakmaker onder Millennials. En zoals dat gaat: als je populair bent, krijg je fans. In dit geval is er sprake van populariteit met dusdanig enthousiaste fans dat ze hun eigen creativiteit botvieren op het koekje. Zie de Halloween Pinterest afbeeldingen.

De populariteit van Orea groeit gestaag en ook in ons land zijn de koekjes niet meer weg te denken. De Instagram ads onderstrepen de kracht en charme van eenvoud.


 

Kruimels en blockbusters
De social content van Oreo is niet altijd van een uitzonderlijk hoog niveau. Dat hoeft ook niet; de uitingen die het merk regelmatig plaatst, zijn op te vatten als leuke prikkels om top of mind te blijven.

Naast deze ‘kruimels’ zet Oreo de serieuze ‘blockbuster budgetten’ doelgericht in voor piekmomenten, zoals de Superbowl en tijdens Halloween.

In het boek (Harvard) valt meer te lezen over deze aanpak, met voorbeelden uiteenlopend van Jay Z tot kaskrakers als Harry Potter.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in