Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe creëer je ambassadeurs en fans van je merk? En waarom?

Infographic over de waarde en werking van promotors en fans.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Klanten die zich fan van je tonen. Tevreden werknemers die op feestjes en Facebook vertellen hoe leuk hun werk is. Partnerorganisaties die opgeven over de fijne samenwerking: Merkambassadeurs worden ze genoemd, soms ook fans of met enige overdrijving &;superfans&;. Met de komst en groei van sociale media zijn ze een van de belangrijkste communicatiekanalen geworden voor bedrijven en organisaties.

related partner content for mobile comes here

Bekend voorbeeld is de Rijssense Ria Struijk,die als Action-fan een eigen beheert en daar inmiddels meer dan 200 duizend likes bij elkaar verzamelde. Ze kan iets wat de keten zelf nooit zou kunnen doen; vertellen hoe leuk en goed de Action is, en waarom je er iedere week terug moet komen.

Loopbaan en kwaliteiten

Ook werknemers worden steeds meer gezien als in de communicatie met talent op de arbeidsmarkt, klanten en vakgenoten. Ze kunnen vertellen over loopbaanmogelijkheden, inhoudelijke kennis delen en zodoende de kwaliteiten van het bedrijf over het voetlicht brengen. Het tegenovergestelde kan natuurlijk ook, ze kunnen kritiek uiten; vaak is angst daarvoor nog leidend bij ondernemingen.

Dat is een gemiste kans, als we op onderstaande infographic afgaan, want de allerbeste reclame blijft een aanbeveling van iemand die je vertrouwt. 

Maar hoe maak je mensen tot ambassadeur of ‘superfan’ van je merk, waarom eigenlijk, en met welke resultaten? Het Amerikaanse Sideqik maakte er een over.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in