Overslaan en naar de inhoud gaan

Aruba laat met slimme PR-stunt 12 andere landen zijn stranden promoten

'When their beauty is not enough, they use ours’
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Arubaans Verkeersbureau heeft een ingenieuze PR-stunt gebruikt om de schoonheid van zijn eigen stranden onder de aandacht te brengen. Het maakte daarbij slim gebruik van twee fenomenen: 1) mooi beeld doet het erg goed op internet, en 2) de meeste organisaties betalen daar niet graag voor.

related partner content for mobile comes here

Het bureau stuurde een fotograaf naar Aruba om hun stranden vast te leggen en liet hem de foto&;s vervolgens rechtenvrij op fotowebsites als Getty Images zetten.

Na een tijdje gingen ze weer op zoek naar deze foto&;s en vonden deze terug op tal van op websites, posters en sociale media, van de Kaayman Eilanden tot Puerto Rico.

Aruba Toerisme maakte een video over de stunt met het commentaar: &;when their beauty is not enough, they use ours&;.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in