Overslaan en naar de inhoud gaan

Zanox lanceert Performance Based Adverteren op Instagram

Fashionchick start eerste Performance Based Instagramcampagne in Nederland.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Fashionchick en Zanox lanceren vandaag gezamenlijk de eerste Performance Based-campagne op Instagram in Nederland. De fashioncommunity en het advertentienetwerk maken hierbij naar eigen zeggen gebruik van een unieke technologie waardoor afbeeldingen op Instagram shopable worden door er een link achter te plaatsen.

related partner content for mobile comes here

De initiatiefnemers: &;Bestaat een afbeelding uit meerdere producten, dan kunnen er zelfs meerdere links toegevoegd worden. Het bijzondere aan deze advertentiedienst is het performance based afrekenmodel; de adverteerder vergoedt Fashionchick op basis van resultaat. De gebruiker kan profiteren van optimaal gemak doordat hij direct op de juiste productpagina in de webshop terechtkomt. Dit zorgt tevens voor een hoge conversie van klik tot aankoop.&;

Instagram heeft onlangs zijn app opengesteld voor advertenties. Hierdoor kunnen adverteerders direct adverteren op het sociale platform. De mogelijkheid die Zanox adverteerders biedt, is een alternatief voor direct adverteren binnen Instagram. Zanox: &;Kritische gebruikers kunnen gevoelig zijn voor onbedoelde ‘wij van wc-eend’-effecten als een boodschap afkomstig is van adverteerders. Volgens Zanox profiteren adverteerders bij ingebedde Instagrampromoties daarom niet alleen van extra mobiel bereik maar ook van een grotere doeltreffendheid vanwege de autoriteit en invloed van publishers en de relatie die zij hebben met hun volgers.&;

Inspireren
Ellen Snijder, mede-oprichter van Fashionchick, licht toe: &;Bij ons is Instagram een groot en belangrijk onderdeel van de marketingmix. Dit is de nieuwe verslaving van vele vrouwen, waaronder mezelf. Vooral populair zijn de dagelijkse looks die wij door vertalen van de populaire categorie ‘Today’s look’ op Fashionchick. Hierin plaatsen wij een blogger in de spotlight met een te shoppen look. Deze look stond voorheen alleen ter inspiratie op Instagram, maar is vanaf vandaag ook shopable via een link in een Instagram-bio. Wij zijn dan ook erg enthousiast over deze nieuwe samenwerking met Zanox en hopen hiermee onze 22.000 volgers nog meer te kunnen inspireren met, zoals ze gewend zijn van Fashionchick, een directe link naar de te shoppen items bij hun favoriete webshops.&;

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in