Overslaan en naar de inhoud gaan

DE zet in op duurzaam

Douwe Egberts is gisteren een samenwerkingsverband aangegaan met de stichting Utz Kapeh, die gaat onderzoeken onder welke omstandigheden de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De samenwerking is volgens de Volkskrant een doorbraak in de jarenlange lobby van maatschappelijke organisaties om milieuvriendelijker en sociaal meer verantwoord produceren bij grote koffiebranders te bevorderen. Voor Douwe Egberts is het mogelijk een gelegenheid om een crisis in de koffiesector te bezweren. Het aanbod van koffietelers is veel groter dan de vraag, de koffieprijs is historisch laag en veel koffieboeren werken onder erbarmelijke omstandigheden.

related partner content for mobile comes here

Utz Kapeh laat voorlopig ruim 4 procent van de totale inkoop van Douwe Egberts certificeren. Dat is 2,5 miljoen kilo koffie op jaarbasis. Douwe Egbertsdirecteur Joost Manassen zegt dat dit aandeel zo snel mogelijk moet groeien. Een concrete doelstelling noemt hij vooralsnog niet.

De koffiebrander zegt zich actief in te zetten voor een wereldwijd geaccepteerde gedragscode met een controlesysteem, zodat uiteindelijk de hele koffiebranche duurzaam van karakter wordt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in