De Telefoongids waarschuwt klanten voor spookfacturen
Het bedrijf neemt direct actie en wil daarmee opkomen voor ondernemers die de dupe zijn van deze malafide praktijken. Erik Voskuijl, woordvoerder en Manager Marketing Communicatie: 'Onze afdeling klantenservice heeft inmiddels tientallen spookfacturen ontvangen die uit naam van De Telefoongids & Gouden Gids naar onze klanten zijn verstuurd. Daarnaast ontvangen we ontzettend veel telefoontjes met vragen van verontruste klanten. We zijn deze praktijken meer dan zat. Niet alleen wordt onze naam geschaad, maar onze klanten hebben hier het meeste last van. We hebben aangifte gedaan bij de politie en we zullen onze klanten inlichten om in de toekomst nog alerter te zijn op soortgelijke oplichtingspraktijken.'
Het bedrijf waarschuwt al haar klanten om alert te zijn voor facturen die erg lijken op de originele nota's afkomstig van De Telefoongids & Gouden Gids. De spookfacturen zijn namelijk zo goed als identiek aan de echte facturen van het mediabedrijf. Klanten zien het verschil nauwelijks en dat maakt het gemakkelijk voor de fraudeurs om er mee weg te komen. Bij Steunpunt Acquisitiefraude kunnen klanten terecht om te zien waar ze op moeten letten bij het ontvangen van spookfacturen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid