Overslaan en naar de inhoud gaan

Digitale Nota: meest onderschatte marketingkans!

De FINBOX, nu nog bekend onder de naam Digitale Nota, biedt prachtige kansen voor de marketeer. Niet alleen is de digitale factuur een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De FINBOX, nu nog bekend onder de naam , biedt prachtige kansen voor de marketeer. Niet alleen is de digitale factuur een belangrijke afsluiting van het marketing en salesproces, de volgende marketingactie is slechts één muisklik verwijderd. Ik durf zelfs te stellen dat de digitale factuur de meest onderschatte marketingkans is.

related partner content for mobile comes here

Op 15 februari start een massamedia campagne om Digitale Nota (opnieuw) grootschalig onder de aandacht te brengen van de consument. De mediacampagne bestaat uit een TV-commercial en een online campagne. Met deze marketingcampagne wordt direct de nieuwe naam geïntroduceerd: FINBOX-uw financiële inbox binnen internet bankieren. Een mooi ogenblik om de marketingkant van dit fenomeen eens te belichten.

Zoals ik eerder beschreef in een over integrated marketingcampagnes is het managen van een direct marketingcampagne een proces waarin veelal de volgende stappen worden doorlopen.

1. Het begint binnen een organisatie met het creatieve proces, een database en een actie.
2. Vervolgens moet de weg naar de doelgroep worden gevonden door het inrichten van de communicatiekanalen. We willen echter niet alleen zenden, maar vooral de dialoog aan gaan.
3. Er zullen daarom diverse responskanalen ingericht moeten worden.
4. De respons moet worden opgevangen en zal tot een volgende stap in de keten leiden. Dit kan het mailen van informatie of een contract zijn, het versturen van een premium of het maken van een afspraak (eventueel met een derde partij).
5. Uiteindelijk zal er aan het einde van het proces een factuur uit gaan.

Integrated marketing als geautomatiseerd proces
Het aantal in te richten kanalen bepaalt de breedte van een campagne en het aantal stappen in de keten is de lengte van een campagne. Het geheel kunnen we integrated marketing noemen. Het is belangrijk dat dit gehele proces, en dus ook de factuur, goed georganiseerd en geautomatiseerd verloopt. Dit vereist de nodige IT inspanningen en afstemming van diverse disciplines binnen een organisatie. Deze afstemming is essentieel voor het slagen van een marketingcampagne.

Juist Digitale Nota, of FINBOX, biedt een uitgelezen kans om dit proces geheel geautomatiseerd te laten verlopen, inclusief alle die deze manier van betalen toch al biedt. Outsourcen bij een gespecialiseerd bureau kan overigens een prima oplossing zijn.

De FINBOX als einde en als start van een campagne
Het betaalproces van een factuur is een belangrijke gebeurtenis. Je wilt het goed organiseren en geen onnodige fouten maken. Een factuur heeft per definitie de volle aandacht van de ontvanger. Een marketingactie op de factuur dus ook. En als deze actie op een digitale factuur staat betekent dit dat deze actie slechts één muisklik weg is. En zeker als de klanttevredenheid hoog is en het aanbod relevant, is de kans op een hoge clickrate aanzienlijk. Op deze manier kan FINBOX het ideale eindpunt zijn van een goed marketing en salesproces en direct de start van een nieuwe marketingcampagne. Een prachtige marketingloop is een feit en alle stappen zijn meetbaar en dus tijdens een campagne te verbeteren. Ik zou zeggen: tijd voor die doorbraak van de combinatie van marketing en digitaal factureren!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in