Overslaan en naar de inhoud gaan

Bureaupitch bierbrouwers voor Europese campagne

Bierbrouwers waaronder Heineken, Anheuser-Busch InBev en SABMiller benaderen momenteel Europese bureaus voor een reclamecampagne om de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat gebeurt onder de vlag van de Global Brewers Initiative (GBI), in 2010 opgericht door Heineken, Anheuser-Busch InBev, SABMiller en Carlsberg. De GBI moet er voor zorgen dat bierbrouwers en de biermarkt een positieve reputatie krijgen/behouden.

related partner content for mobile comes here

Er zijn meer brouwers bij het initiatief betrokken, zoals Molson Coors, plus de non-profitorganisatie The Brewers of Europe, waaronder de organisatie Nederlandse Brouwers valt. Een woordvoerder van The Brewers of Europe, gevestigd in Brussel, meldt dat de brouwers zelf de initiators van de campagne zijn en het proces ook zullen begeleiden. Directeur Cees-Jan Adema van de Nederlandse Brouwers zegt dat zijn organisatie niet bij de campagne betrokken is.

Heineken-woordvoerder John-Paul Schuirink bevestigt dat er een collectieve Europese campagne aankomt. 'Maar die is er op zijn vroegst pas in de loop van 2014. We zitten nog heel erg in de oriënterende fase. Vanuit The Brewers of Europe willen we enerzijds iets doen aan de teruglopende bierconsumptie en anderzijds meer over het product bier vertellen, zoals bij welk voedsel je bier kan nuttigen, welke grondstoffen er worden gebruikt, et cetera.'

Schuirink zegt dat de vier grote partijen - vertegenwoordigd in de GBI - het voortouw nemen met de ontwikkeling van de campagne. 'We hebben bureaus gevraagd om mee te denken. Welke bureaus dat zijn, kan ik nu niet zeggen.' Er wordt nog gekeken of de campagne door één bureau voor heel Europa wordt ontwikkeld, of dat er verschillende bureaus een aparte landelijke campagne gaan maken.

De bierconsumptie in Europa loopt al enige tijd terug. Zo rapporteerde Heineken onlangs halfjaarcijfers waaruit bleek dat de bierafzet van de brouiwer in Europa in het eerste zes maanden van dit jaar 3 procent is gedaald.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in