Bureaupitch bierbrouwers voor Europese campagne


Dat gebeurt onder de vlag van de Global Brewers Initiative (GBI), in 2010 opgericht door Heineken, Anheuser-Busch InBev, SABMiller en Carlsberg. De GBI moet er voor zorgen dat bierbrouwers en de biermarkt een positieve reputatie krijgen/behouden.
Er zijn meer brouwers bij het initiatief betrokken, zoals Molson Coors, plus de non-profitorganisatie The Brewers of Europe, waaronder de organisatie Nederlandse Brouwers valt. Een woordvoerder van The Brewers of Europe, gevestigd in Brussel, meldt dat de brouwers zelf de initiators van de campagne zijn en het proces ook zullen begeleiden. Directeur Cees-Jan Adema van de Nederlandse Brouwers zegt dat zijn organisatie niet bij de campagne betrokken is.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHeineken-woordvoerder John-Paul Schuirink bevestigt dat er een collectieve Europese campagne aankomt. 'Maar die is er op zijn vroegst pas in de loop van 2014. We zitten nog heel erg in de oriënterende fase. Vanuit The Brewers of Europe willen we enerzijds iets doen aan de teruglopende bierconsumptie en anderzijds meer over het product bier vertellen, zoals bij welk voedsel je bier kan nuttigen, welke grondstoffen er worden gebruikt, et cetera.'
Schuirink zegt dat de vier grote partijen - vertegenwoordigd in de GBI - het voortouw nemen met de ontwikkeling van de campagne. 'We hebben bureaus gevraagd om mee te denken. Welke bureaus dat zijn, kan ik nu niet zeggen.' Er wordt nog gekeken of de campagne door één bureau voor heel Europa wordt ontwikkeld, of dat er verschillende bureaus een aparte landelijke campagne gaan maken.
De bierconsumptie in Europa loopt al enige tijd terug. Zo rapporteerde Heineken onlangs halfjaarcijfers waaruit bleek dat de bierafzet van de brouiwer in Europa in het eerste zes maanden van dit jaar 3 procent is gedaald.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid