Overslaan en naar de inhoud gaan

Hak Merk van het Jaar

Hak is door de Nederlandse supermarktklant verkozen tot Merk van het Jaar 2013. Op de tweede en derde plaats eindigden respectievelijk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op basis van een grootschalig consumentenonderzoek door GfK werden merken beoordeeld op kwaliteit, innovatiekracht en expressiviteit. De top drie ziet er dit jaar opvallend anders uit dan de jaren ervoor. Reden is dat dit jaar, naast de absoluut hoogste score voor gemeten merkkracht, voor het eerst ook de merkkrachtontwikkeling ten opzichte van 2012 in het onderzoek is meegenomen.

related partner content for mobile comes here

In 2012 mocht Douwe Egberts zichzelf Merk van het Jaar noemen, gevolgd door Campina en Verkade op de tweede en derde plaats.

Voorafgaand aan de uitreiking van de overall prijs werden de winnaars in zeven productcategorieën bekendgemaakt:

- Alcoholische dranken: Lindeman’s
- Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Pickwick
- Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: De Ruijter
- Kruidenierswaren overig: Koopmans
- Zuivel, kaas en geelvetten: Mona
- Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Hak
- Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Nivea

Mona meest vernieuwende merk
Het meest vernieuwende merk dit jaar is Mona, gevolgd door Pickwick en Lay’s op respectievelijk de tweede en derde plaats. “Deze Award onderstreept nog eens dat fabrikanten van merkproducten een belangrijke factor bij de innovatie in het schap vormen”, aldus Philip den Ouden, directeur FNLI.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in