Overslaan en naar de inhoud gaan

AH-klant vindt assortiment belangrijker dan prijs

Klanten van Albert Heijn zeggen het assortiment en de ligging van de supermarkt belangrijker te vinden dan de prijs.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een representatief onderzoek van MarketResponse. Het bureau keek naar de recent door Albert Heijn begonnen prijzenoorlog en ondervroeg consumenten specifiek over die super. Albert Heijn blijkt nog altijd als duurste supermarkt te worden ervaren. Omdat prijs minder belangrijk is voor de AH-klant, verwacht MarketResponse niet dat de prijzenoorlog Albert Heijn veel nieuwe toestroom zal opleveren.

related partner content for mobile comes here

Consumenten zijn van mening dat Jumbo momenteel het goedkoopst is als het gaat om A-merken (33%). Op de tweede plek staat Dirk van de Broek (17%). Albert Heijn wordt nog altijd door bijna de helft (47%) van de consumenten die in hun huishouden het vaakst de boodschappen doen, als duurste supermarkt voor A-merken gezien. Op afstand gevolgd door Spar (17%). Ook volgens AH-klanten die een beeld hebben van de prijzen bij verschillende supermarkten is Albert Heijn op dit moment de duurste supermarkt voor A-merken (35%).

Als het gaat om het aanbod van huismerkproducten zijn Lidl (44%) en Aldi (27%) volgens consumenten het goedkoopst. Ook hier worden Albert Heijn (43%) en Spar (18%) het vaakst als duur genoemd.

MarketResponse ondervroeg voor dit onderzoek 642 Nederlanders van 18 jaar en ouder die in hun huishouden het vaakst de dagelijkse boodschappen doen.

Omzetgroei supermarkten vlakt af
Eerder vandaag werd bekend dat de groei van de omzet van de Nederlandse supermarkten steeds verder afvlakt. Volgens cijfers van onderzoeksbureau GfK steeg de omzet in september op jaarbasis met 0,8 procent tot 2,48 miljard euro. In augustus was de omzetgroei 1,5 procent, terwijl in juli de omzet nog met 3,2 procent was gestegen.

Het aantal supermarktbezoeken bleef in september stabiel en de omzet per kassabon steeg licht met 0,8 procent tot gemiddeld 21,45 euro. Joop Holla van GfK zegt dat het effect van de prijzenoorlog in de supermarktbranche in de omzetcijfers over september moeilijk te meten is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in