Overslaan en naar de inhoud gaan

Meeste vragen aan McDonald’s gaan over vlees

Klanten van McDonald’s hebben vooral vragen over de ingrediënten van hun hamburgers, de inhoud van de McNuggets en het gebruik van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

McDonald’s startte begin dit jaar op zijn site met de pagina ‘meer weten’. Klanten kunnen er terecht voor vragen over de voeding, ingrediënten, werkgeverschap en lokale betrokkenheid, zoals het Ronald McDonald Kinderfonds en duurzame initiatieven.

related partner content for mobile comes here

Top-5
We vroegen McDonald’s naar de meest gestelde vragen. Uit een inventarisatie blijkt dat de meeste gaan over vlees en aanverwante producten. De top-5:
1. Waaruit bestaan jullie Hamburgers
2. Waaruit bestaan de Chicken McNuggets?
3. Gebruiken jullie plofkip?
4. Wordt jullie patat in varkensvet gebakken of bewaard?
5. Is jullie vlees halal?

Ketenbezoeken
McDonald’s is het laatste jaar transparanter gaan communiceren over zijn producten, stelt Debbie de Wagenaar,directeur Corporate Communicatie. Het houdt daarvoor ketenbezoeken om pers en consumenten en andere stakeholders te informeren over het voedsel voor de 236 restaurants in Nederland.

Zo werd onder meer aardappelverwerkingsfabriek Lamb Weston Meijer in Kruiningen bezocht - die dagelijks zo'n 1 miljoen kilo Franse Frietjes voor McDonald's produceert, inclusief de teelt en bewaarlocatie.

De Wagenaar: ‘Daarnaast zijn we inmiddels ook bij de runder- en kippenketen, sla en melkketen geweest. Deze bezoeken wij de komende weken opnieuw.’

Plofkippen
Volgens De Wagenaar zijn de bezoeken ongecensureerd. Consumenten kunnen ook de slachterijen bezoeken als zij dat willen. ‘Daar zijn we zeer transparant over.’

En zien mensen dan ook de plofkippen? ‘Nee, want die zijn er niet. We gebruiken reguliere kip van vaste en gecertificeerde leveranciers. Het beeld van de veel te snel gegroeide, zieke plofkip stemt absoluut niet overeen met het beeld in de stallen bij de leveranciers van McDonald’s. Dat mogen mensen ook zien.’

Platform
Het platform meerweten.nl speelt een belangrijke rol in de informatie, en sinds McDonald’s zijn inspanningen heeft opgeschroefd de laatste weken trekt het bijna 20% meer bezoekers dan de 300.000 die er gemiddeld zijn, aldus De Wagenaar.

De Wagenaar: ‘Wat wij doen is dat wij ons online platform uitbreiden met meer FAQ’s, Infograpics en deze actief aanpassen aan veranderende vragen van consumenten.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in