Overslaan en naar de inhoud gaan

UPDATE Alfred maakt nieuwe Jumbo-commercial

Jumbo heeft in samenwerking Alfred een nieuwe reclamecampagne gelanceerd, waarin Jumbo zich als 'supermarkt voor gezinnen' profileert. Dit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Alfred heeft de nieuwe Jumbo-campagne verzorgd, waarmee de Jumbo zich als 'supermarkt voor gezinnen' profileert. In september werd bekend dat Jumbo afscheid nam van FHV BBDO, het bureau dat de supermarkt met de Hallo Jumbo-campagne nog succesvol op de kaart zette. Met deze campagnelancering wordt duidelijk dat het Jumbo-account inmiddels bij Alfred is belegd. Jumbo-woordvoerder Claire Trügg wilde aan Adformatie bevestigen dat Alfred inderdaad het nieuwe bureau van Jumbo is, maar wilde verder geen medelingen doen over de nieuwe samenwerking.

related partner content for mobile comes here

Vandaag werd eveneens bekend dat creative directors Jorn Kruijsen en Jeroen van de Sande van TBWA\Neboko naar de directie van Alfred. Waar de twee topcreatieven voorheen het Albert Heijn-account onder hun hoede hadden, gaan ze nu aan de slag voor het bureau van Jumbo en C1000. Toeval? Aad Kuiper zegt van wel. 'De gesprekken met Jorn en Jeroen liepen al voordat de campagne voor Jumbo in beeld was. Maar dat zij hun ervaring en expertise op dit vlak bij Alfred zullen gaan inzetten, staat natuurlijk vast.'

De nieuwe Jumbo-campagne uit de koker van Alfred steunt op een beproefd reclameconcept. Roep een fictieve reclamefamilie in het leven met een kordate moeder, een onhandige vader en wat bijdehante kinderen eromheen en hopla: een glimlach van herkenning gegarandeerd.

In de nieuwe commercials wordt vol ingezet op het zogenaamde 'Jan, Jans en de kinderen'-effect, zoals we dat al kennen van . Acteurs Frank Lammers (oa. De Marathon) en Maike Meijer (oa. Toren C) spelen de vader en moeder in de commercial.

Volgens Jumbo luidt het nieuwe concept geen breuk, maar een nieuwe fase in van de Hallo Jumbo-campagne.

Frits van Eerd, CEO van Jumbo Supermarkten: 'De afgelopen jaren was Jumbo’s focus vooral gericht op het veroveren van Nederland. Dat heeft geleid tot een spectaculaire groei van ons merk. Daarom is nu het moment gekomen ons meer te gaan richten op het benadrukken van onze unieke formule van de beste service, het grootste assortiment en de allerlaagste prijs.'

En dat kan volgens Jumbo en Alfred dus het beste door de nadruk te leggen op het gezinsleven. Matthijs Moeken, directeur Marketing van Jumbo Supermarkten: 'Deze familie is zoals menig andere familie. Ze doen hun boodschappen bij Jumbo omdat het de fijnste supermarkt is voor gezinnen.'

De inzet op gezinnen door Jumbo kan gezien worden als een strategische zet, na de supermarketenoorlog die Albert Heijn onlangs ontketende. Albert Heijn, die Jumbo als geduchte tegenstander mag zien, om de de doelgroep van gezinnen aan zich te binden.

CREDITS
Concept: Aad Kuijper & Patrick de Zeeuw
Strategie: Marcel van Wing
Account: Mireille Elberse, Jochem Kleine
Regisseur: Hans Jonkers (Jonkers Hofstee Films)
Producer: Barbra Pronk
Eindverantwoordelijke klant: Matthijs Moeken, Monique Pennings

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Michel missler

Wie speelt de vader van frank lammers

Alice willemsen

Volgens mij is de vader van frank lammers ..... bas van toor

Jan

Frits Lambregs

Jan

Het is Frits Lambrechts

Karin

Wie speelt in de Jumbo-reclame de dokter, die als recept appeltaart en draadjesvlees meegeeft?

Dirksen

Goede reklame

Ineke Kleijsen

Vader van zwemkampioen vd Hoogenband ?

Carla Van den Boom

Super leuke reclames! Krijg er altijd een glimlach van op mijn gezicht.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in