Overslaan en naar de inhoud gaan

Britannica slaat terug

Nu we het toch over boekenmarketing hebben: de Encyclopaedia Britannica pikt het niet dat Wikipedia door wetenschappelijk blad Nature als…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nu we het toch over boekenmarketing hebben: de pikt het niet dat Wikipedia door wetenschappelijk blad Nature als bijna net zo goed als de vermaarde encyclopedie werd genoemd. Ze gaat de strijd aan met die conclusie.

related partner content for mobile comes here

Vele uitgaven schreven over de door Nature ontketende marketingstrijd tussen Wikipedia en Britannica. Het ging in de publiciteit een beetje om Goliath en David en dan verlies je als Goliath al snel.

Britannica met een hele lijst met fouten die het onderzoek van Nature zou bevatten. Britannica heeft daar een poosje mee gewacht en zich niet laten meeslepen door de snelheid die internet lijkt te vereisen voor reacties.

Ik ben erg benieuwd waar dit toe zal leiden. Wikipedia is een redelijk en bij vlagen voortreffelijk naslagwerk, en gratis, Dus Britannica mag eigenlijk geen fouten maken. Ze geeft wel toe fouten te maken, maar dat deze door Nature zijn overdreven.

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in