Overslaan en naar de inhoud gaan

Wereld Natuur Fonds deelt belangrijke boodschap na spotten van talloze ChatGPT-afbeeldingen

Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
TBSM
TBSM

ChatGPT kan sinds kort foto's een totaal nieuwe look geven. Wil je eruitzien als een personage uit Sesamstraat? Als Barbie? Of ben je benieuwd hoe Studio Ghibli je zou tekenen? Geef Chat een minuutje of twee en voilà – de afbeelding is gemaakt.

De grappigste en mooiste plaatjes verschijnen op social media, en dat is ook het Wereld Natuur Fonds niet ontgaan. Deze organisatie deelt naar aanleiding van de hype rondom AI-afbeeldingen een belangrijke reminder op Instagram. Want waar tools als ChatGPT voor 'perfecte plaatjes' zorgen, is de realiteit toch anders.

Het Wereld Natuur Fonds wil je met de (door ChatGPT gegenereerde) neus op de feiten drukken.

De boodschap van het Wereld Natuur Fonds wordt gewaardeerd.

Klik om te vergroten

Hier kan geen ChatGPT tegenop.

Klik om te vergroten

Een applausje is wel op z'n plaats.

Klik om te vergroten

Je zou er bijna vlinders in je buik van krijgen.

Klik om te vergroten

AI is misschien de toekomst, maar er moet wel plek blijven voor andere zaken.

Klik om te vergroten

Wat heeft de snelweg nou weer gedaan?

TBSM

In samenwerking met Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Marloes Gort.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in