Overslaan en naar de inhoud gaan

Webwijze bedrijven

Sommige bedrijven weten op bijzonder slimme wijze gebruik te maken van internet. Wat doen ze beter?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op de WebSmart 50-lijst van BusinessWeek staan bedrijven die internet op innovatieve wijze benutten. In de categorie ‘klantenservice’ bijvoorbeeld staan bedrijven als Continental Airlines (realtime data-analyse in dienst van de customer-care), Whirlpool (online one-stopshop waar diensten van 130.000 leveranciers worden aangeboden) en British Telecom (zelfbedieningsportal voor abonnementenbeheer: 40 procent stijging van de klantentevredenheid).

related partner content for mobile comes here

\
Algemene lessen op het gebied van online klantenservice:

  • Zet de klant aan het stuur: laat ze online hun eigen services managen. Meer tevredenheid bij de klant, minder werk voor de aanbieder.
  • Automatisering is prima, mits op een goede manier uitgevoerd: geautomatiseerde systemen moeten daadwerkelijk helpen en niet alleen maar in de weg staan.
  • Stuur de datastroom. Via een website kun je bergen gegevens over klanten verzamelen. Benut die ge-gevens als concurrentiewapen.
  • Zet je oren en ogen open op zoek naar nieuwe ideeën. Op blogs bijvoorbeeld. Bron: BusinessWeek
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in