
Op de WebSmart 50-lijst van BusinessWeek staan bedrijven die internet op innovatieve wijze benutten. In de categorie ‘klantenservice’ bijvoorbeeld staan bedrijven als Continental Airlines (realtime data-analyse in dienst van de customer-care), Whirlpool (online one-stopshop waar diensten van 130.000 leveranciers worden aangeboden) en British Telecom (zelfbedieningsportal voor abonnementenbeheer: 40 procent stijging van de klantentevredenheid).
\
Algemene lessen op het gebied van online klantenservice:
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU Delft- Zet de klant aan het stuur: laat ze online hun eigen services managen. Meer tevredenheid bij de klant, minder werk voor de aanbieder.
- Automatisering is prima, mits op een goede manier uitgevoerd: geautomatiseerde systemen moeten daadwerkelijk helpen en niet alleen maar in de weg staan.
- Stuur de datastroom. Via een website kun je bergen gegevens over klanten verzamelen. Benut die ge-gevens als concurrentiewapen.
- Zet je oren en ogen open op zoek naar nieuwe ideeën. Op blogs bijvoorbeeld. Bron: BusinessWeek
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee