Overslaan en naar de inhoud gaan

Dalend resultaat Sanoma Uitgevers

De Finse uitgever Sanoma WSOY heeft de problemen bij de Nederlandse tak, Sanoma Uitgevers, nog niet onder controle. De Nederlandse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bedrijfsresultaat van heel Sanoma steeg wel, al was het licht, naar 301 miljoen euro. De omzet van de Nederlandse divisie Sanoma Uitgevers bleef nagenoeg gelijk met 541 miljoen euro. Dat is goed voor een vijfde van de totale omzet van Sanoma. In 2004 bedroeg de omzet euro 542,9 miljoen. De omzet van de uitgeversgroep nam met bijna 5 procent toe tot 2,62 miljard euro.
De ontwikkelingen op het gebied van internet waren bij de Nederlandse divisie wel positief. Toch had Sanoma last van de aanhoudende druk op de advertentie-inkomsten, met name door dalende oplagen.
Over heel 2005 werden er 2% minder tijdschriften verkocht. Het aantal abonnementen steeg, maar dat kon de daling bij de losse verkoop niet compenseren.

related partner content for mobile comes here

Er werd wel een hogere nettowinst geboekt, die uitkwam op 228 miljoen euro. Dat is 12 procent meer dan in 2004. De stijging is voor een belangrijk deel te danken aan hogere bijdragen van ondernemingen waarin Sanoma een belang heeft en aan lagere belastingbetalingen.

Bron: Het Financieele Dagblad.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in