Overslaan en naar de inhoud gaan

Naadloos draadloos

In Japan gebeurt het op het ogenblik. Niet alleen wordt er aan de weg getimmerd op het gebied van snelle responsmechanismen waar de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Japan gebeurt het op het ogenblik. Niet alleen wordt er aan de weg getimmerd op het gebied van , ook op het gebied van mobiele betalingen is er van alles gaande.

related partner content for mobile comes here

Afgelopen weekend werd de al eerder aangekondigde ingevoerd. Japanners kunnen vanaf nu met een simpele zwaai van hun mobiele telefoon van alles betalen, van spoorkaartjes en versnaperingen tot electronica.

De Mobile Suica-introductie valt in een gespreid bedje: de Suica-kaart was al wijd en zijd geaccepteerd als een draadloos betaalmiddel voor de draaihekjes van de Japanse metro, talloze kleine winkeltjes in en rond de stations, plus een paar grote winkelketens. Die kaart kan nu 'naadloos' worden vervangen door een mobiele telefoon.

Er is nog een tweede reden waarom je niet helderziend hoeft te zijn om het succes van Mobile Suica te voorspellen: alleen al NTT DoCoMo heeft meer dan tien miljoen Suica-compatiebele mobieltjes verkocht, en per onmiddellijk zijn twaalf splinternieuwe modellen beschikbaar die er ook geschikt voor zijn.

Kunnen de Nederlandse providers nog een puntje aan zuigen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in