Vijftien Nederlandse commercials halen Shortlist Cannes
In totaal waren er vijftien nominaties voor Nederlands werk op de Shortlist. Best scorende bureau was het Bureau van het Jaar 2001 Result DDB met vier genomineerde inzendingen: de al genoemde twee voor Centraal Beheer alsmede Lotto, maar ook ‘Fiets’ van McDonald’s.
Wieden + Kennedy komt drie keer voor op de Shortlist met werk voor Nike, respectievelijk Secret Tournament, Freestyle Football en Freestyle Streetwear. S-W-H is verder het enige andere bureau met meer dan een nominatie: hun beide Postbankcommercials voor de Meerwaarde Hypotheek mogen door naar de eindronde. Lowe, PMSvW/Y&R, TBWACC, PPGH JWT, D’Arcy en FHV/BBDO komen allemaal een keer voor in de lijst. Het huwelijk van Andy en Cif van Lowe werd genomineerd, net als ‘Zwembad’ voor Hi/I-mode van PMS en ‘Brandpreventie’ die TBWACampaign Company maakte voor de stichting Consument en Veiligheid.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaVerrassende plekken op de Shortlist zijn er dan ook voor de nog nergens bekroonde ‘Snowboard’-commercial van DSM en PPGH’s ‘Energiebesparing’ voor het ministerie van VROM. De commercial van D’Arcy tenslotte ‒ die bij de Gouden Kroon in de prijzen viel voor de Stichting Nationaal Geschenk Argentinië ‒ dingt ook nog mee naar een zaterdagavond uit te reiken Leeuw.
In totaal werd er dit jaar voor de categorie Film overigens 165 keer ingestuurd door Nederlandse bureaus. Vorig jaar werden zes Leeuwen gewonnen na 179 inzendingen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid