Overslaan en naar de inhoud gaan

Vijftien Nederlandse commercials halen Shortlist Cannes

Geen Amstel, geen Heineken, geen Parade van Delta Lloyd (vorig jaar al ingestuurd) en geen Brandweercampagne van Imagine. Slechts een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In totaal waren er vijftien nominaties voor Nederlands werk op de Shortlist. Best scorende bureau was het Bureau van het Jaar 2001 Result DDB met vier genomineerde inzendingen: de al genoemde twee voor Centraal Beheer alsmede Lotto, maar ook ‘Fiets’ van McDonald’s.

related partner content for mobile comes here

Wieden + Kennedy komt drie keer voor op de Shortlist met werk voor Nike, respectievelijk Secret Tournament, Freestyle Football en Freestyle Streetwear. S-W-H is verder het enige andere bureau met meer dan een nominatie: hun beide Postbankcommercials voor de Meerwaarde Hypotheek mogen door naar de eindronde. Lowe, PMSvW/Y&R, TBWACC, PPGH JWT, D’Arcy en FHV/BBDO komen allemaal een keer voor in de lijst. Het huwelijk van Andy en Cif van Lowe werd genomineerd, net als ‘Zwembad’ voor Hi/I-mode van PMS en ‘Brandpreventie’ die TBWACampaign Company maakte voor de stichting Consument en Veiligheid.

Verrassende plekken op de Shortlist zijn er dan ook voor de nog nergens bekroonde ‘Snowboard’-commercial van DSM en PPGH’s ‘Energiebesparing’ voor het ministerie van VROM. De commercial van D’Arcy tenslotte ‒ die bij de Gouden Kroon in de prijzen viel voor de Stichting Nationaal Geschenk Argentinië ‒ dingt ook nog mee naar een zaterdagavond uit te reiken Leeuw.

In totaal werd er dit jaar voor de categorie Film overigens 165 keer ingestuurd door Nederlandse bureaus. Vorig jaar werden zes Leeuwen gewonnen na 179 inzendingen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in