Het grote genieten


Gaat Camel in rook op? Die vraag moet door de Duitse vestiging van Camel in de komende tijd bij voorkeur met een ondubbelzinnig 'nee' beantwoord worden. Camel is in Duitsland nog altijd een van de drie meest gerookte sigaretten, en in 2001 groeide de omzet van het merk zelfs nog met tien procent. Maar in de eerste twee maanden van dit jaar zakte het marktaandeel bij onze oosterburen terug naar krap twee procent. De boodschap is duidelijk: drastisch saneren of kreperen. Men koos uiteraard voor het eerste. Verder is in april jongstleden een (wereldwijde) alles-of-niets-campagne van start gegaan met als motto 'Slow down. Pleasure up.' Met deze slogan probeert Camel aan te sluiten bij de huidige 'wellness'-trend waarin begrippen als zelfverwerkelijking, luxe en ontspanning centraal staan als tegenwicht tegen de keiharde ratrace die ons jarenlang in zijn greep hield. Een slimme zet? De nieuwe koers staat in elk geval mijlen ver af van de stoere Camel-cowboy die midden in de wildernis zijn sigaretje rookt.
<#FONT SIZE=1>bron: Werben & Verkaufen<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid