Overslaan en naar de inhoud gaan

Het grote genieten

Na een jarenlange neerwaartse spiraal gaat Camel het nog één keer proberen. Het nog altijd wereldberoemde sigarettenmerk doet althans in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gaat Camel in rook op? Die vraag moet door de Duitse vestiging van Camel in de komende tijd bij voorkeur met een ondubbelzinnig 'nee' beantwoord worden. Camel is in Duitsland nog altijd een van de drie meest gerookte sigaretten, en in 2001 groeide de omzet van het merk zelfs nog met tien procent. Maar in de eerste twee maanden van dit jaar zakte het marktaandeel bij onze oosterburen terug naar krap twee procent. De boodschap is duidelijk: drastisch saneren of kreperen. Men koos uiteraard voor het eerste. Verder is in april jongstleden een (wereldwijde) alles-of-niets-campagne van start gegaan met als motto 'Slow down. Pleasure up.' Met deze slogan probeert Camel aan te sluiten bij de huidige 'wellness'-trend waarin begrippen als zelfverwerkelijking, luxe en ontspanning centraal staan als tegenwicht tegen de keiharde ratrace die ons jarenlang in zijn greep hield. Een slimme zet? De nieuwe koers staat in elk geval mijlen ver af van de stoere Camel-cowboy die midden in de wildernis zijn sigaretje rookt.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>bron: Werben & Verkaufen<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in