Overslaan en naar de inhoud gaan

Gezamenlijke advertentie kabelaars 'misleidend'

De gezamenlijke advertentie van Chello, @Home en Casema is misleidend, stelt de Consumentenbond. Casema moet van de bond rectificeren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De paginagrote advertentie verscheen afgelopen zaterdag in alle grote Nederlandse dagbladen. Hierin zetten de drie grootste aanbieders van kabelinternet - UPC (onder de merknaam Chello), Essent () en Casema (Wanadoo) - zich af tegen de adsl-technologie van KPN; Mxstream. De kabelbedrijven wijzen op een recente test van Speedtest en PC Magazine en ondersteunen het verhaal met duidelijke grafieken. De consument kon op deze manier in één oogopslag zien dat kabelinternet beduidend sneller is dan beide beschikbare pakketten van KPN Mxstream. De Consumentenbond noemt dit 'misleidend'. ‘De snelheid van Chello en met name zijn prima. Maar Casema is nog altijd ronduit slecht’, aldus Consumentenbond-woordvoerder Ewald van Kouwen tegen Webwereld. In de advertentie komt dit niet naar voren. De kabelaars adverteren met hun gezamenlijke gemiddelde snelheid van 180 kB/s. Het snelste Wanadoo-pakket komt volgens Van Kouwen echter niet boven de 60 kB/s uit, drie keer zo langzaam dus. De bond heeft Casema tot vandaag de tijd gegeven om te rectificeren, anders worden gerechtelijke stappen in de vorm van een kort geding niet geschuwd. Casema zegt bij monde van zegsman Dirk Spaans niet over een rectificatie te denken. ‘De woordvoerder houdt vol dat de advertentie klopt.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in