Gezamenlijke advertentie kabelaars 'misleidend'


De paginagrote advertentie verscheen afgelopen zaterdag in alle grote Nederlandse dagbladen. Hierin zetten de drie grootste aanbieders van kabelinternet - UPC (onder de merknaam Chello), Essent (@Home) en Casema (Wanadoo) - zich af tegen de adsl-technologie van KPN; Mxstream. De kabelbedrijven wijzen op een recente test van Speedtest en PC Magazine en ondersteunen het verhaal met duidelijke grafieken. De consument kon op deze manier in één oogopslag zien dat kabelinternet beduidend sneller is dan beide beschikbare pakketten van KPN Mxstream. De Consumentenbond noemt dit 'misleidend'. ‘De snelheid van Chello en met name @Home zijn prima. Maar Casema is nog altijd ronduit slecht’, aldus Consumentenbond-woordvoerder Ewald van Kouwen tegen Webwereld. In de advertentie komt dit niet naar voren. De kabelaars adverteren met hun gezamenlijke gemiddelde snelheid van 180 kB/s. Het snelste Wanadoo-pakket komt volgens Van Kouwen echter niet boven de 60 kB/s uit, drie keer zo langzaam dus. De bond heeft Casema tot vandaag de tijd gegeven om te rectificeren, anders worden gerechtelijke stappen in de vorm van een kort geding niet geschuwd. Casema zegt bij monde van zegsman Dirk Spaans niet over een rectificatie te denken. ‘De woordvoerder houdt vol dat de advertentie klopt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid