Overslaan en naar de inhoud gaan

Vertrouwen nieuw PR-issue

Volgens een nieuwe studie van Golin/Harris International verschijnen er in de Amerikaanse media steeds meer verhalen over ‘vertrouwen’.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Golin onderzocht 12 belangrijke media en vond in de maand mei meer dan 900 artikelen waarin vertrouwen genoemd wordt; en dat is 23 procent meer dan in mei vorig jaar. De aandacht voor vertrouwenskwesties steeg in april met 18 procent, en van januari tot en met maart met 14 procent. Volgens onderzoeksdirecteur Mark Rozeen van Golin zijn twee categorieën evident: vertrouwen als het gaat om ethische zaken en vertrouwen in het feit dat bedrijven presteren zoals verwacht.

related partner content for mobile comes here

Voor PR-professionals betekent dit volgens Rozeen dat zij de verplichting hebben vertrouwenskwesties niet als vanzelfsprekend te beschouwen. En organisaties die denken dat een vertrouwenskwestie voor hen nooit aan de orde zal zijn, kunnen het ernstig mis hebben. Zo wordt op dit moment de accountantswereld overschaduwd door de betrokkenheid van Andersen bij Enron. Vertrouwen zou wel eens een van dé issues kunnen worden aan de hand waarvan mensen hun relatie met een organisatie beoordelen.
Bron: PRWeek US

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in