Overslaan en naar de inhoud gaan

UPC mag reclame Chello continueren

Kabelbedrijf UPC hoeft de oude reclamecampagne over zijn internetdienst Chello niet te rectificeren, heeft de voorzieningenrechter in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In televisie- en dagbladreclames stelde UPC dat Chello ‘ADSL van KPN te snel af' was. In een kort geding eiste KPN een verbod en rectificatie. Inmiddels zijn er al nieuwe reclames over Chello in omloop, maar in de oude uitingen vergeleek UPC de downloadsnelheid van Chello met het tempo van KPN's internetdiensten. UPC baseerde de publiciteitscampagne op een onderzoek van . KPN stelde dat de campagne ontoelaatbaar was. Volgens de rechter was de gebruikte slogan in zijn algemeenheid echter juist.

related partner content for mobile comes here

KPN verweerde zich tegen de UPC's stelling in de reclames dat Chello ‘tot tweemaal zo snel' was in vergelijking tot het KPN-netwerk. Dat klopte niet, vond KPN, omdat het telecombedrijf zijn netwerk had verbeterd. De rechter gaf KPN hierin gelijk, maar vond rectificatie zijn doel voorbijschieten, omdat Chello gemiddeld nog steeds tot ongeveer 1,8 maal zo snel zou zijn.

De rechter tikte UPC nog wel op de vingers voor de tv-commercial. UPC had duidelijker moeten melden dat UPC alleen internetproducten vergeleek die minder dan 60 euro kosten (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in