Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclamekosten loterijen hoger dan prijzengeld

De SponsorBingo Loterij geeft meer geld uit aan reclame dan aan prijzen. Uit het jaarverslag over 2002 blijkt dat de organisatie in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wie meedoet aan de SponsorBingo Loterij doet dat vooral om verschillende instellingen te sponsoren. Van al het geld dat er binnenkwam (68,2 miljoen) ging ongeveer 60 procent naar de doelen. Voor marketing bleef er 17,6 procent van de inleg over en voor prijzen circa 17,3 procent. Personeel en organisatie kostten 6,7 procent, wat neerkomt op 4,5 miljoen euro.

related partner content for mobile comes here

Ook bij de BankGiroLoterij zijn de kosten voor marketing relatief hoog. Uit het jaarverslag blijkt 10,7 procent van de opbrengt in reclame wordt gestoken. De totale opbrengst van de loterij was vorig jaar 70,6 miljoen euro. Daarvan gaat ook circa 60 procent naar goede doelen. Voor elke euro die wordt ingelegd geeft de BankGiroLoterij ongeveer een kwartje terug aan prijzen (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in