Omzet en winst Siebel gedaald
De omzet van CRM-leverancier Siebel is in het eerste kwartaal van 2003 flink gedaald. De omzet bedroeg over het eerste kwartaal van dit…
Ondanks alle negatieve geluiden rond CRM laat Siebel nog steeds opgewekt weten dat de pakketten ook in economisch mindere tijden van groot nut zijn voor zijn klanten. Volgens een Aberdeen rapport, gepubliceerd in april 2003 en gebaseerd op een grootschalig kwantitatief onderzoek onder Siebel klanten, geeft een overgrote meerderheid van de bedrijven die gebruik maken van Siebel CRM-producten aan dat de technologie aantoonbare voordelen en aanzienlijke return on investment (ROI) heeft opgeleverd. Aberdeen heeft ruim 1.400 Siebel Systems klanten benaderd voor haar onderzoek en heeft van 535 bedrijven reacties ontvangen, een statistisch significante steekproef.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Siebel citeert graag uit het rapport:
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta- meer dan 95 procent van de respondenten is tevreden met hun CRM-investering en zeggen dat zij Siebel-oplossingen zullen blijven gebruiken; klanten zijn in staat specifieke voordelen te benoemen en dat, gemiddeld, de verkoopproductiviteit met 17 procent, service- en contact center productiviteit met 16 procent, en marketingproductiviteit met 12 procent is toegenomen;
- dat bij 87 procent van de ondervraagde klanten de operationele kosten zijn afgenomen met meer dan 10 procent;
- bij 71 procent van de respondenten hun Siebel CRM-project onder of binnen 10 procent van het budget was;
- 73 procent van de respondenten van plan is hun CRM-systeem aan te vullen of te upgraden in de komende twaalf maanden;
- meer dan 90 procent van de respondenten Siebel Systems aan zou raden aan andere bedrijven die een CRM-project overwegen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid