Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzet en winst Siebel gedaald

De omzet van CRM-leverancier Siebel is in het eerste kwartaal van 2003 flink gedaald. De omzet bedroeg over het eerste kwartaal van dit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ondanks alle negatieve geluiden rond CRM laat Siebel nog steeds opgewekt weten dat de pakketten ook in economisch mindere tijden van groot nut zijn voor zijn klanten. Volgens een Aberdeen rapport, gepubliceerd in april 2003 en gebaseerd op een grootschalig kwantitatief onderzoek onder Siebel klanten, geeft een overgrote meerderheid van de bedrijven die gebruik maken van Siebel CRM-producten aan dat de technologie aantoonbare voordelen en aanzienlijke return on investment (ROI) heeft opgeleverd. Aberdeen heeft ruim 1.400 Siebel Systems klanten benaderd voor haar onderzoek en heeft van 535 bedrijven reacties ontvangen, een statistisch significante steekproef.

related partner content for mobile comes here

Siebel citeert graag uit het rapport:

  • meer dan 95 procent van de respondenten is tevreden met hun CRM-investering en zeggen dat zij Siebel-oplossingen zullen blijven gebruiken; klanten zijn in staat specifieke voordelen te benoemen en dat, gemiddeld, de verkoopproductiviteit met 17 procent, service- en contact center productiviteit met 16 procent, en marketingproductiviteit met 12 procent is toegenomen;
  • dat bij 87 procent van de ondervraagde klanten de operationele kosten zijn afgenomen met meer dan 10 procent;
  • bij 71 procent van de respondenten hun Siebel CRM-project onder of binnen 10 procent van het budget was;
  • 73 procent van de respondenten van plan is hun CRM-systeem aan te vullen of te upgraden in de komende twaalf maanden;
  • meer dan 90 procent van de respondenten Siebel Systems aan zou raden aan andere bedrijven die een CRM-project overwegen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in