Overslaan en naar de inhoud gaan

Z@ppelin onderzoekt kinderreclame

Kindernet Z@ppelin (Ned. 3) van Publieke Omroep heeft de Universiteit van Amsterdam (UvA) gevraagd onderzoek te doen naar de gevolgen van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

moet van de Tweede Kamer een proef doen met een reclamevrij jeugdblok. Publieke Omroep ziet daar eigenlijk niets in, want de bestuurders vinden dat kinderen niet in een reservaat

related partner content for mobile comes here

leven en toch wel beïnvloed worden door commerciële uitingen via radio, geschreven pers, bioscoop

en commerciële kinderzenders. Maar als het dan toch moet, dan doet de omroep het liever goed, meldt een woordvoerder.

De UVA-onderzoekers gaan ouders interviewen, literatuuronderzoek doen, een analyse uitvoeren naar de diverse kindercommercials en bekijken wat de effecten zijn in landen waar een verbod geldt op kinderreclame. wil weten of de jeugd daar minder materialistisch is. De onderzoeksresultaten worden volgende maand verwacht (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in