Z@ppelin onderzoekt kinderreclame
Z@ppelin moet van de Tweede Kamer een proef doen met een reclamevrij jeugdblok. Publieke Omroep ziet daar eigenlijk niets in, want de bestuurders vinden dat kinderen niet in een reservaat
leven en toch wel beïnvloed worden door commerciële uitingen via radio, geschreven pers, bioscoop
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spottaen commerciële kinderzenders. Maar als het dan toch moet, dan doet de omroep het liever goed, meldt een woordvoerder.
De UVA-onderzoekers gaan ouders interviewen, literatuuronderzoek doen, een analyse uitvoeren naar de diverse kindercommercials en bekijken wat de effecten zijn in landen waar een verbod geldt op kinderreclame. Z@ppelin wil weten of de jeugd daar minder materialistisch is. De onderzoeksresultaten worden volgende maand verwacht (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid