Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever ruikt 6 miljard Aziatische oksels, trapt op tenen

Nu Unilever langzaam maar zeker zijn zaakjes weer op orde begint te krijgen, wordt het kennelijk tijd om weer eens de blik naar verre…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nu Unilever langzaam maar zeker zijn zaakjes begint te krijgen, wordt het kennelijk tijd om weer eens de blik naar verre horizonten te wenden. Dat valt op te maken uit de grootse plannen die Russell Taylor koestert voor Axe/Lynx. Taylor is Unilevers wereldwijde VP voor het deodorantmerk, dat de speerpunt moet gaan vormen voor een Azië-wijde marketingcampagne.

related partner content for mobile comes here

Dat de Aziatische deodorantmarkt braak ligt, is ontegenzeggelijk het geval. Marktpenetratie is zo'n 7%, en het per capita-gebruik in (potentieel) grote markten als China en India is ongeveer nul. Hoe dat komt? Een veel gehoorde theorie is dat Aziaten nu eenmaal minder uit hun oksels ruiken.

Dat zweet op vele plaatsen in het continent niet echt als een probleem wordt gezien, moge blijken uit de merknaam van een populair sportdrankje: . Ik heb het wel eens gedronken en het smaakt niet slecht, maar een groot gebruiker zal ik nooit worden: ik moet me er telkens weer overheen zetten dat ik een blikje zweet tot me neem. Vele honderden miljoenen Japanners, Koreanen, Chinezen en Thais denken daar duidelijk anders over.

Onzin, zegt de immer optimistische Taylor: Dat wordt hem niet in dank afgenomen. Taylors uitspraak heeft vele protesten opgeleverd, en hier en daar wordt gedreigd met een consumentenaktie.

Feit blijft dat het marketen van deodorant in vele culturen nauw luistert. Of die miljardenmarkt nu op Unilever ligt te wachten of niet, in bijvoorbeeld de subtiele Japanse markt zullen ze het anders moeten aanpakken dan, .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in