Overslaan en naar de inhoud gaan

Citius, altius, fortius*

Over een week speelt het Nederlands elftal tegen Italië de eerste wedstrijd op het EK. Euro2008 staat nu echt voor de deur. Joechei! Het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Over een week speelt het Nederlands elftal tegen Italië de eerste wedstrijd op het EK. staat nu echt voor de deur. Joechei! Het is wat de klok slaat en de originele acties rondom de grote voetbaltoernooien zijn niet meer weg te denken.

related partner content for mobile comes here

De mensen, die normaliter zeer fanatiek met kerstlampjes en rendieren zijn, hebben de oranje applicaties ook al in en rondom het huis geplakt. Voor adverteerders is het natuurlijk ook scoren. We moeten het EK op een (HD) televisie bewonderen, een thuistap kopen (kratten bier of blikken pils zijn ook goed), vette snacks eten, dragen, stickers sparen, trommelen, de voetbalpoppetjes in de juiste opstelling zetten en pluizige leeuwtjes in huis halen.

Stiekem zijn we allemaal doodsbenauwd dat we de eerste ronde niet eens doorkomen. Dat het na 17 juni heel rustig wordt in Nederland. En dan? Dan moeten we natuurlijk en masse op vakantie. Lastminutes moeten het verdriet verzachten.

In augustus zijn de Olympische zomerspelen. Wedeom joechei! In (vroeger zei men nog gewoon Peking ? niemand zegt overigens Bejing-eend, maar dat terzijde). Daar liggen veel kansen voor de Nederlandse . Niet alleen op het voetbalveld (waar we ons sinds 1952 eindelijk weer eens mogen bewijzen), maar ook op kunstgras, zand, de wielerbaan, de weg, op en in het water.

Toch krijgen we tijdens de Olympische Spelen niet zoveel commercieel geweld naar ons toegeslingerd dan met een EK of een WK. Natuurlijk zijn er sponsors, sponsors zelfs. Die horen we wel, maar de gekte rondom de kleur oranje blijft uit. Geen gadgets, geen oranjehits, geen massaal chauvinisme. Terwijl het kijken naar een wedstrijd om Olympisch goud net zo goed kan in een kekke oranje outfit, op een ultramoderne televisie en met een pils in de hand.

Het zal wel iets met de Olympische gedachte te maken hebben. Misschien moeten we die gedachte ook eens doortrekken naar de grote voetbaltoernooien. Want laten we eerlijk zijn, meedoen is echt belangrijker gebleken dan winnen. Dat geldt voor iedereen, dus ook voor adverteerders.

*Sneller, hoger, sterker

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in