Overslaan en naar de inhoud gaan

Rouvoet bepleit beperking snoepreclame

Fabrikanten van snoepwaren zouden geen reclame mogen maken die is gericht op kinderen tot twaalf jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Die oproep deed minister André Rouvoet voor Jeugd en Gezin dinsdag tijdens een bijeenkomst van de voedingsindustrie. De snoepmakers hadden al afgesproken kinderen tot zeven jaar niet bloot te stellen aan hun reclames, maar Rouvoet zou graag zien dat kinderen hiervan gevrijwaard blijven zolang ze op de basisschool zitten.

related partner content for mobile comes here

Verder kunnen de voedselfabrikanten beter hun best doen om jongeren eerder een appel te laten eten dan een patatje naar binnen te laten werken. Daarom zou op stations gezond voedsel een prominentere plek moeten krijgen.

’Nu zie ik op veel stations veel calorierijke en nauwelijks gezonde snacks', zei Rouvoet. ‘Als je een gezond tussendoortje wil, moet je daarvoor je best doen en moet je vaak buiten de stationshal zijn.'

Ook in de rest van de horeca en in schoolkantines zou de voedselindustrie zich kunnen inzetten voor een beter aanbod van gezonde etenswaar, stelde de minister (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in